Info Kesihatan

Penyakit Tibi Rawat Sebelum Terlambat

Tibi atau penyakit batuk kering adalah sejenis penyakit berjangkit yang boleh membawa maut jika tidak diubati. Penyakit ini disebabkan oleh sejenis kuman yang dikenali sebagai Mycobacterium Tuberculosis. Kuman tibi boleh menjangkiti mana-mana bahagian tubuh badan tetapi kebiasaannya menjangkiti bahagian paru-paru. Bagaimanakah Cara Tibi Merebak? Kuman tibi merebak melalui udara. Pesakit tibi yang mengidap penyakit ini akan mengeluarkan berjuta-juta kuman tibi…

Read More

Testimoni, Vivix

Rahsia Kekal Cergas Di Usia Emas

Kesihatan yang baik di usia emas adalah anugerah yang tidak ternilai. Kata orang biasanya dah tua-tua ni macam-macam lah penyakit yang singgah. Tambahan pulak kalau jenis yang tidak menjaga makan dan tak jaga lifestyle. Apakah rahsia untuk kekal cergas di usia emas? Mari kita ikuti kisah Puan Afizah yang dah nak masuk 60tahun pun, usia tubuh badan ialah 51tahun. Bila…

Read More

Testimoni, Vivix

Hilangkan Sakit Lutut Dengan Berkesan

Hati mana yang tidak risau bila lihat orang tersayang ibu kita sakit lutut sehingga tak dapat solat seperti biasa. Pergerakan ibu menjadi terbatas dek kerana sakit lutut. Itu mendorong Anie untuk bantu meningkatkan kesihatan ibunya. Jom kita baca apa ikhtiar Anie SAKIT LUTUT SEMBUH Asalnya dulu pertama kali anie beli VIVIX adalah untuk makan sendiri. Tapi lepas tengok mak tak…

Read More