Uncategorized

KAWAL TEKANAN DARAH TINGGI UNTUK ELAK PENYAKIT BUAH PINGGANG

Bila dah berusia macam-macam penyakit datang. Dan diantara yang selalu kita dengar adalah tekanan darah tinggi dan sakit tumit. Tekanan darah tinggi jika tidak dikawal boleh menjadi punca kepada masalah buah pinggang. Bagaimana nak kawal tekanan darah tinggi. Mari kita baca kisah Puan ini. Assalamualaikum.. Nama saya Arbayiah Binti Mohd Noh dan berumur 53 tahun. Saya seorang suri rumah dan…

Read More

Uncategorized

Patah Tulang Belakang, Boleh Cepat Sembuh?

Malang tidak berbau, kadangkala kemalangan berlaku dan menyebabkan patah tulang belakang atau tulang bahagian lain. Adakah boleh patah tulang cepat sembuh? Hari ini saya akan kongsikan pengalaman adik sahabat saya yang patah tulang belakang akibat kemalangan. Dalam masa sebulan tulangnya dah bercantum dan dalam masa 3bulan tak perlu lagi memakai bengkung keras. Apa rahsianya? Jom baca. Assalammualaikum..Saya Muhammad Faiz Bin…

Read More

Ibu Hamil, Info Kesihatan

Apa Itu Bicornuate Uterus? Peluang Untuk Hamil dan Risikonya.

Bicornuate Uterus tu apa? Pernah dengar rahim bentuk Love? Pernah dengan tak tentang kelainan bentuk rahim? Salah satunya adalah bicornuate Uterus atau rahim bercabang. Secara jujur saya sendiri tak pernah dengar sehinggalah saya sendiri disahkan Doktor mengalaminya. Bentuk rahim ada banyak rupanya!! Oo sungguh saya tak tahu sebab masa kat sekolah belajar satu bentuk je. Ini contoh bentuk rahim normal…

Read More

Uncategorized

Pengalaman Menyaksikan Bayi Lahir Di Expo Baby TCE

Hari ni dalam sejarah yang tak mungkin mami lupakan. Hajat di hati ke TCE Baby Expo nak beli barang baby je, direzkikan Allah menyaksikan baby lahir depan mata. Allahuakbar. Kisahnya lepas selesai membeli beberapa barang baby yg dihajati, kami pun turun ke surau. Selesai solat Maghrib, mami dan anak2 tunggu Dedi di luar surau. Takde kerusi di luar tu. Mami…

Read More

Ibu Berpantang, Ibu Hamil, Set Kesihatan, Testimoni

Mengatasi Sembelit Untuk Ibu Berpantang Supaya Tak Takut Semasa Meneran

Bagi ibu yang dalam berpantang yang sembelit dan susah nak berak(buang air besar) tentunya satu kerisauan bila perut terasa hendak ke tandas. Samada bersalin secara normal atau pun pembedahan perasaan risau nak ke tandas tu sama je bila kena sembelit. Tambahan bagi yang bersalin normal luka masih tak baik, takut betul rasa nak teran kan. Yang bersalin secara pembedahan juga…

Read More

Pencuci Muka, Youth Skincare

Pencuci Muka Terbaik Untuk Semua Jenis Kulit

Satu yang sering menjadi masalah kita yang nak jaga kulit muka ni adalah memilih pencuci muka yang terbaik untuk jenis kulit kita. Yer la kadang kala bila pakai satu satu jenis tu kulit semakin berminyak dan kadangkala kulit kombinasi atau kering menjadi terlalu kering. Hari ini saya nak kenalkan pencuci muka yang terbaik yang best sesuai untuk semua jenis kulit.…

Read More

Pengedar Shaklee Kawasan, Pengedar Shaklee Selayang

Pengedar Shaklee Selayang Paling Aktif, Hubungi Saya Ya!

Anda mencari Shaklee Selayang? Ya saya di sini! Anda boleh hubungi saya untuk mendapatkan produk Shaklee COD Selayang dan sekitarnya. Gambar ini di Branch Shaklee Kuala Lumpur ketika saya memborong Vivix dan produk-produk Shaklee yang lain yang sentiasa mendapat permintaan pelanggan. Jika anda pun nak borong Shaklee macam saya pada harga murah, boleh hubungi saya untuk tahu caranya. SIAPA SAYA…

Read More

Kesuburan, Set Kesihatan, Testimoni, Tips, Uncategorized

PCOS Boleh Hamil Dengan Ikhtiar Wanita Ini, Alhamdulillah

Satu kebimbangan pada wanita yang disahkan menghidap Polycystic Ovarian Syndrome (PCOS) adalah ADAKAH PENGHIDAP PCOS BOLEH HAMIL? Wanita yang mengalami Polycystic Ovarian Syndrome (PCOS) lazimnya mengalami kesukaran untuk hamil. Tetapi ada juga wanita yang mempunyai sindrom ini berupaya hamil secara semula jadi tanpa bantuan rawatan kesuburan. PCOS terjadi apabila keadaan kilang telur atau ovari seseorang wanita menjadi bengkak disebabkan benih…

Read More