Ibu Berpantang, Ibu Hamil, Set Kesihatan, Testimoni

Mengatasi Sembelit Untuk Ibu Berpantang Supaya Tak Takut Semasa Meneran

Bagi ibu yang dalam berpantang yang sembelit dan susah nak berak(buang air besar) tentunya satu kerisauan bila perut terasa hendak ke tandas. Samada bersalin secara normal atau pun pembedahan perasaan risau nak ke tandas tu sama je bila kena sembelit. Tambahan bagi yang bersalin normal luka masih tak baik, takut betul rasa nak teran kan. Yang bersalin secara pembedahan juga…

Read More

Kesuburan, Set Kesihatan, Testimoni, Tips, Uncategorized

PCOS Boleh Hamil Dengan Ikhtiar Wanita Ini, Alhamdulillah

Satu kebimbangan pada wanita yang disahkan menghidap Polycystic Ovarian Syndrome (PCOS) adalah ADAKAH PENGHIDAP PCOS BOLEH HAMIL? Wanita yang mengalami Polycystic Ovarian Syndrome (PCOS) lazimnya mengalami kesukaran untuk hamil. Tetapi ada juga wanita yang mempunyai sindrom ini berupaya hamil secara semula jadi tanpa bantuan rawatan kesuburan. PCOS terjadi apabila keadaan kilang telur atau ovari seseorang wanita menjadi bengkak disebabkan benih…

Read More

Set Kesihatan, Testimoni, Vivix

Slip Disc Minor, Tanpa Pembedahan Kini Boleh Bersukan Kembali

‘Slipped disc’ atau cakera tergelincir dikenali juga sebagai ‘herniated dics’ adalah keadaan yang mana cakera yang terletak di antara tulang belakang kita telah terkeluar dari tempat asalnya. Ini menyebabkan tak selesa dan sakit dan jika keadaan menjadi teruk memerlukan pembedahan. Ini kisah bagaimana Slic Disc Minor sembuh tanpa pembedahan. Dayang seorang yang aktif. Sebagai seorang guru, punya ketinggian 143 dan…

Read More

Testimoni, Vivix

Rahsia Kekal Cergas Di Usia Emas

Kesihatan yang baik di usia emas adalah anugerah yang tidak ternilai. Kata orang biasanya dah tua-tua ni macam-macam lah penyakit yang singgah. Tambahan pulak kalau jenis yang tidak menjaga makan dan tak jaga lifestyle. Apakah rahsia untuk kekal cergas di usia emas? Mari kita ikuti kisah Puan Afizah yang dah nak masuk 60tahun pun, usia tubuh badan ialah 51tahun. Bila…

Read More

Testimoni, Vivix

Hilangkan Sakit Lutut Dengan Berkesan

Hati mana yang tidak risau bila lihat orang tersayang ibu kita sakit lutut sehingga tak dapat solat seperti biasa. Pergerakan ibu menjadi terbatas dek kerana sakit lutut. Itu mendorong Anie untuk bantu meningkatkan kesihatan ibunya. Jom kita baca apa ikhtiar Anie SAKIT LUTUT SEMBUH Asalnya dulu pertama kali anie beli VIVIX adalah untuk makan sendiri. Tapi lepas tengok mak tak…

Read More

Testimoni, Vivix

Bebas Kanser Serviks, Syukur Alhamdulillah

Kanser serviks atau pangkal rahim ialah kanser ketiga yang paling banyak dihidapi dalam kalangan wanita Malaysia. Berdasarkan International Agency for Research on Cancer (GLOBOCAN), dalam setiap  empat minit, seorang wanita akan mati akibat kanser serviks di rantau Asia Pasifik termasuk Malaysia. Bagaimanapun wanita harus alert dan harus memahami dengan jelas bahawa jika kanser ini dikesan di peringkat awal, peluang untuk…

Read More

Testimoni, Youth Skincare

Testimoni Youth Skincare Shaklee – Memberi Harapan Kepada Masalah Kulit Anda

Pada mereka di luar sana yang sedang mencari skincare yang selamat, bebas bahan kimia, berkesan untuk perubahan kulit muka yang lebih baik. Apa yang best sangat Youth skincare ni? Jika anda seorang yang mementingkan kualiti, Youth ni untuk anda. Ini kerana Shaklee telah menjalankan Ujian Klinikal selama 8 tahun ke atas produk ni. Hasilnya 100% wanita telah dibuktikan memiliki kulit…

Read More

Set Kesihatan, Testimoni, Uncategorized, Vivix

Menurunkan Bacaan Gula Dalam Darah Dari 16 mmol/L ke 5.8 mmol/L, Syukur Mak Mertua Makin Sihat

Bagaimana menurunkan bacaan gula dalam darah?? Bacaan gula dalam darah turun adalah impian semua penghidap diabetes. Bacaan normal gula dalam darah untuk penghidap kencing manis ketika puasa atau tidak makan mengikut garis panduan di Malaysia ialah antara 4.4 hingga 7.0 mmol/L manakala jika bacaan diambil secara rawak secara normalnya ialah 4.4-8.5 mmol/L. Bila mengetahui orang tersayang tiba-tiba menghidap diabetes pastilah…

Read More

Set Kesihatan, Testimoni, Vivix

Turunkan Kolesterol Tinggi & Tekanan Darah Ke Paras Normal

Paras kolesterol yang tinggi dalam darah dan tekanan darah yang tinggi boleh menyebabkan masalah kesihatan antaranya strok, serangan jantung, dan juga penyakit buah pinggang. Kerana itu, Penting untuk turunkan kolesterol tinggi dan tekanan darah ke paras normal. KESAN KOLESTEROL TINGGI PARAS BACAAN KOLESTEROL NORMAL TESTIMONI TURUNKAN KOLESTEROL TINGGI DAN TEKANAN DARAH KE PARAS NORMAL Perkara yang sangat merisaukan ialah apabila…

Read More

Set Kesihatan, Testimoni, Uncategorized, Vivix

Kreatinin Tinggi Petanda Buah Pinggang Rosak

Tahap bacaan kreatinin yang tinggi antara tanda awal buah pinggang rosak, dan fungsi buah pinggang yang terganggu. Jika tidak dikawal ia boleh mengakibatkan kerosakan buah pinggang yang serius. PENTINGNYA BUAT PEMERIKSAAN DARAH UNTUK MELIHAT PARAS KREATININ Buah pinggang yang sihat akan mengekalkan atau menyebabkan jumlah kreatinin dalam darah pada paras yang normal. Oleh sebab itu, kreatinin merupakan petunjuk yang boleh…

Read More