Ibu Hamil, Info Kesihatan

Apa Itu Bicornuate Uterus? Peluang Untuk Hamil dan Risikonya.

Bicornuate Uterus tu apa? Pernah dengar rahim bentuk Love? Pernah dengan tak tentang kelainan bentuk rahim? Salah satunya adalah bicornuate Uterus atau rahim bercabang. Secara jujur saya sendiri tak pernah dengar sehinggalah saya sendiri disahkan Doktor mengalaminya. Bentuk rahim ada banyak rupanya!! Oo sungguh saya tak tahu sebab masa kat sekolah belajar satu bentuk je. Ini contoh bentuk rahim normal…

Read More

Uncategorized

Pengalaman Menyaksikan Bayi Lahir Di Expo Baby TCE

Hari ni dalam sejarah yang tak mungkin mami lupakan. Hajat di hati ke TCE Baby Expo nak beli barang baby je, direzkikan Allah menyaksikan baby lahir depan mata. Allahuakbar. Kisahnya lepas selesai membeli beberapa barang baby yg dihajati, kami pun turun ke surau. Selesai solat Maghrib, mami dan anak2 tunggu Dedi di luar surau. Takde kerusi di luar tu. Mami…

Read More

Ibu Berpantang, Ibu Hamil, Set Kesihatan, Testimoni

Mengatasi Sembelit Untuk Ibu Berpantang Supaya Tak Takut Semasa Meneran

Bagi ibu yang dalam berpantang yang sembelit dan susah nak berak(buang air besar) tentunya satu kerisauan bila perut terasa hendak ke tandas. Samada bersalin secara normal atau pun pembedahan perasaan risau nak ke tandas tu sama je bila kena sembelit. Tambahan bagi yang bersalin normal luka masih tak baik, takut betul rasa nak teran kan. Yang bersalin secara pembedahan juga…

Read More

Pencuci Muka, Youth Skincare

Pencuci Muka Terbaik Untuk Semua Jenis Kulit

Satu yang sering menjadi masalah kita yang nak jaga kulit muka ni adalah memilih pencuci muka yang terbaik untuk jenis kulit kita. Yer la kadang kala bila pakai satu satu jenis tu kulit semakin berminyak dan kadangkala kulit kombinasi atau kering menjadi terlalu kering. Hari ini saya nak kenalkan pencuci muka yang terbaik yang best sesuai untuk semua jenis kulit.…

Read More

Pengedar Shaklee Kawasan, Pengedar Shaklee Selayang

Pengedar Shaklee Selayang Paling Aktif, Hubungi Saya Ya!

Anda mencari Shaklee Selayang? Ya saya di sini! Anda boleh hubungi saya untuk mendapatkan produk Shaklee COD Selayang dan sekitarnya. Gambar ini di Branch Shaklee Kuala Lumpur ketika saya memborong Vivix dan produk-produk Shaklee yang lain yang sentiasa mendapat permintaan pelanggan. Jika anda pun nak borong Shaklee macam saya pada harga murah, boleh hubungi saya untuk tahu caranya. SIAPA SAYA…

Read More

Kesuburan, Set Kesihatan, Testimoni, Tips, Uncategorized

PCOS Boleh Hamil Dengan Ikhtiar Wanita Ini, Alhamdulillah

Satu kebimbangan pada wanita yang disahkan menghidap Polycystic Ovarian Syndrome (PCOS) adalah ADAKAH PENGHIDAP PCOS BOLEH HAMIL? Wanita yang mengalami Polycystic Ovarian Syndrome (PCOS) lazimnya mengalami kesukaran untuk hamil. Tetapi ada juga wanita yang mempunyai sindrom ini berupaya hamil secara semula jadi tanpa bantuan rawatan kesuburan. PCOS terjadi apabila keadaan kilang telur atau ovari seseorang wanita menjadi bengkak disebabkan benih…

Read More

Uncategorized

Plantar Fascitis – Sakit Tumit Sembuh, Painkiller Bukan Lagi Peneman Setia

Bangun pagi pijak lantai tumit rasa sakit sangat menyucuk nyucuk rasanya. Apakah sebenarnya sakit tumit atau Plantar Fascitis? Kita ikuti penjelasan Dr Zubaidi ini APAKAH PLANTAR FASCITIS? BAGAIMANA SAKIT TUMIT PLANTAR FASCITIS WANITA INI SEMBUH? SUPERMOM SHAKLEE STORY MUSIM KE 3 TESTIMONI 47: NADIA EZDANIE NORAZMAN [DERITA SAKIT TUMIT BERAKHIR SELEPAS AMALKAN SUPPLEMEN SHAKLEE] . Nama saya Nadia Ezdanie Norazman,…

Read More

Set Kesihatan, Testimoni, Vivix

Slip Disc Minor, Tanpa Pembedahan Kini Boleh Bersukan Kembali

‘Slipped disc’ atau cakera tergelincir dikenali juga sebagai ‘herniated dics’ adalah keadaan yang mana cakera yang terletak di antara tulang belakang kita telah terkeluar dari tempat asalnya. Ini menyebabkan tak selesa dan sakit dan jika keadaan menjadi teruk memerlukan pembedahan. Ini kisah bagaimana Slic Disc Minor sembuh tanpa pembedahan. Dayang seorang yang aktif. Sebagai seorang guru, punya ketinggian 143 dan…

Read More

Info Kesihatan

Penyakit Tibi Rawat Sebelum Terlambat

Tibi atau penyakit batuk kering adalah sejenis penyakit berjangkit yang boleh membawa maut jika tidak diubati. Penyakit ini disebabkan oleh sejenis kuman yang dikenali sebagai Mycobacterium Tuberculosis. Kuman tibi boleh menjangkiti mana-mana bahagian tubuh badan tetapi kebiasaannya menjangkiti bahagian paru-paru. Bagaimanakah Cara Tibi Merebak? Kuman tibi merebak melalui udara. Pesakit tibi yang mengidap penyakit ini akan mengeluarkan berjuta-juta kuman tibi…

Read More

Testimoni, Vivix

Rahsia Kekal Cergas Di Usia Emas

Kesihatan yang baik di usia emas adalah anugerah yang tidak ternilai. Kata orang biasanya dah tua-tua ni macam-macam lah penyakit yang singgah. Tambahan pulak kalau jenis yang tidak menjaga makan dan tak jaga lifestyle. Apakah rahsia untuk kekal cergas di usia emas? Mari kita ikuti kisah Puan Afizah yang dah nak masuk 60tahun pun, usia tubuh badan ialah 51tahun. Bila…

Read More